Pagina's

dinsdag 16 augustus 2011

Gezocht: Vrouwen met lang haar


Afgelopen week logde ik in op Live Messenger om mijn mail te checken. Bij het openen van het startscherm zie je altijd het laatste nieuws en meestal doe ik daar niks mee, behalve als een kop me aanspreekt. Deze keer sprak een kop me wel aan. Een oproepje voor vrouwen met lang haar. Mijn haar is (helaas) niet zo super lang als ik zou willen, het valt zo ongeveer 10 centimeter over mijn schouders heen, maar toch maakte het me nieuwsgierig. Ik kwam uit op een pagina van VROUW van de Telegraaf. In oktober word een VROUW-metamorfose georganiseerd waarvoor vrouwen gezocht worden die hun haar willen doneren aan Stichting Haarwensen. Stichting Haarwensen is een stichting voor kinderen tot en met 18 jaar die door medische behandelingen of andere vormen van Alopecia (kaalhoofdigheid) in aanmerking komen voor een haarwerk of pruik. (bron: www.haarwensen.nl) De metamorfose georganiseerd door Rob Peetoom en VROUW wordt gebruikt om Stichting Haarwensen bij de mensen onder de aandacht te brengen.

Toen ik dit stukje las was ik behoorlijk onder de indruk. Ik wist niet eens dat zoiets bestond! Verder vind ik het een hele goede manier om deze stichting onder de aandacht te brengen. Als mijn haar een stuk langer was geweest had ik zeker meegedaan. Hoe mooi is het als je een kind op deze manier kan helpen? Ik weet zelf hoe belangrijk mijn haar voor mij is en dat zou ik op zo’n manier zeker willen delen!

Als je meer informatie wilt over de metamorfose kan je het beste even kijken op de website van Stichting Haarwensen (www.haarwensen.nl) of op onderstaande link van de Telegraaf http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/10336022/__Heb_jij_lang_haar___.html

Wat vind jij van deze actie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten