Pagina's

zaterdag 3 september 2011

Je gaat naar Londen, wat moet je zien? - Mijn aanraders


Afgelopen week heb je kunnen lezen wat ik allemaal in Londen heb gedaan. In dit artikel wil ik het hebben over welke plekken je echt MOET zien als je in Londen bent. Ik heb nog lang niet heel Londen gezien maar dit zijn mijn aanraders van wat ik tot nu toe heb gezien.
Bezienswaardigheden

Big Ben – volgens mij kent iedereen de Big Ben wel van televisie en daarom is het ook zo superleuk om deze in het echt te bekijken

London Eye – het mega grote ‘reuzenrad’ met capsules waarin je een rondje maakt en onwijs mooi uitzicht heb over de stad. ’s Avonds in het donker is de London Eye ook verlicht.

London Eye
St. James Park – leuk groot park waar je heerlijk kunt wandelen. Ook lopen er superveel eekhoorntjes rond die als je een beetje geduld hebt (of beter nog: iets lekkers te eten voor ze) op je af komen. Superschattig! Verder vind je er veel eenden, ganzen en er is een meertje met pelikanen.

Meertje in St. James Park
Changing of the Guards – dit is een ceremonie bij Buckingham Palace (die je dan overigens ook gelijk kunt bekijken) waarbij de oude groep guards wisseld met de nieuwe groep. Dit gebeurt onder muzikale begeleiding en de guards hebben van die echte uniformen aan. Het vind (bijna) iedere dag plaats om 11:30. Wil je het graag zien wees dan op tijd want het is er vaak super druk. Leuk om ook te zien is dat vanaf 11:30 het omliggende verkeer stil wordt gelegd voor de ceremonie.

Changing of the Guards
Covent Garden – hier kun je van alles vinden. Eten, drinken, winkeltjes, markt, straatartiesten. Hier is altijd wel wat te doen. Leuk om doorheen te lopen.

Piccadilly Circus – hier vind je allerlei uitgaansgelegenheden. Restaurantjes, kroegen, pubs, theaters, museums. En vergeet de grote billboards op de gebouwen niet.

Musea

Ingang Natural History Museum
Natural History Museum – ik ben toen ik met school naar Londen ging naar twee museums geweest, Bank of England (vond ik persoonlijk niet zo interessant) en het Natural History Museum. En die laatste vond ik echt superleuk. Er is onwijs veel te zien (ik heb dan ook nog niet het hele museum gezien) en er zijn telkens weer andere tentoonstellingen. Als je hier naar toe gaat raad ik je aan om gelijk bij openingstijd klaar te staan anders kom je terecht in een rij a la drukke achtbaan in de Efteling.  Als ik vanaf het hotel naar Harrods toe liep kwam ik ook langs dit museum en ’s middags staat er echt een rij.. Niet normaal. De entree is gratis.

Winkelen

Harrods
Harrods – dit enorme (dure) warenhuis moet je gewoon gezien hebben naar mijn mening. Ik vind het zo heerlijk om daar rond te lopen. De luxe, de supervriendelijke mensen (je wordt niet weggekeken met zo’n jij-kan-dit-toch-niet-betalen-dus-ga-maar-gewoon-weg blik) en de mooie spullen natuurlijk. Hier kan je zo een paar uur ronddwalen en lekker kijken naar al het moois.

Selfridges – groot warenhuis op Oxford Street. Dit is een warenhuis met wat duurdere producten. De echte luxe merken vind je hier. Toch is het leuk om hier een kijkje te nemen, vooral de beauty afdeling is erg fijn. Groots opgezet en veel merken te vinden.

Primark – eigenlijk hetzelfde als in Nederland maar dan wel een stuk groter. Veel kleding, tassen, schoenen en accessoires voor weinig geld. Als je op Oxford Street loopt en de Primark zoekt, volg dan gewoon iedereen die met Primarktassen loopt. Hoe dichterbij je komt, hoe meer tassen je tegenkomt.

House of Fraser – de House of Fraser die ik bezocht heb was in Westfield en ik heb niet veel van het warenhuis gezien maar wat ik heb gezien was mooi. Wederom een fijne beautyafdeling met onwijs veel merken. Ook dit warenhuis is een warenhuis met luxere merken.
Westfield Shopping Centre – ik hoop dat er ook een Shopping Centre in Nederland komt zoals Westfield. Dit is echt niet te vergelijken met de winkelcentrums die wij hier in Nederland kennen. Het aanbod aan winkels is enorm, hier is echt voor ieder wat wils. Als je wilt kun je hier behoorlijk wat tijd doorbrengen. Uitstappen bij Underground halte ‘Wood Lane’. Te bereiken via de Hammersmith & City line en de Circle line. Als je op straatniveau bent is het links en dan loop je er zo tegenaan.

Boots en Superdrug – Engelse drogisten. Hier vind je merken (Sleek, Barry M) die in Nederland vooral via internet verkocht worden. En verder worden er natuurlijk ook allemaal andere merken verkocht die Nederland niet kent. Fijne winkels om lekker rond te snuffelen en erg overzichtelijk.
Eten

Waitrose, Tesco – dit zijn supermarkten en misschien is het een beetje stom maar ik vind het altijd super leuk om in buitenlandse supermarkten te kijken. De producten die verkocht worden zijn natuurlijk anders dan in Nederland en dat maakt het juist zo leuk.

Waitrose op Cromwell Road
Het hoge gebouw erachter is het Holiday Inn Kensington Forum Hotel
Garfunkels – heerlijk restaurant. Hier kan je lekker en betaalbaar eten. Lunch of diner maakt niet uit, je kan hier terecht vanaf het ontbijt.
The Hummingbird Bakery – CUPCAKES! De lekkernijen die hier verkocht worden zijn echt heerlijk! Ze zien er ten eerste al prachtig uit en de smaak.. Om de zoveel tijd worden ook speciale cupcakes gemaakt die dan een bepaalde periode verkocht worden. Als je graag cupcakes wilt eten ga dan vooral naar The Hummingbird Bakery (of Harrods). De winkeltjes zien er schattig uit en zoals ik al zei, de lekkernijen zijn heerlijk.
Pret a Manger – hier kun je verse boordjes, sapjes, koffie, salades ,wraps, etc. halen. Ik weet niet zo goed waarmee ik het het beste kan vergelijken maar het is een soort van koffiecorner idee. Het is niet supergoedkoop maar je krijgt wel echt waar voor je geld en de broodjes zijn top.

Verder is het gewoon al leuk om door de Londense straten te lopen. Het is zo anders dan in Nederland. Het is wel erg druk, de auto’s razen je voorbij en ook op de stoep is het meestal lekker druk door alle mensen die op weg zijn naar hun bestemming. Wat Londen betreft ben ik nog lang niet uitgekeken en ik wil zeker nog meer zien van deze geweldige stad!


Wat is jou absolute aanrader om te bekijken als je in Londen bent?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten