Pagina's

vrijdag 2 september 2011

Shoplog Londen Augustus 2011



In mijn dagverslagen hebben jullie kunnen zien dat ik ook geshopt heb in Londen. En een verslag over mijn tripje naar Londen is natuurlijk niet af zonder een shoplog! Ik heb niet heel erg veel gekocht maar ik wil mijn spulletjes wel graag met jullie delen.
Dinsdag zijn we een Boots in geweest en daar heb ik m’n eerste spulletjes geshopt. Twee scrubs van St. Ives, een ooggel van Boots en nagellakremoverpads van Boots. In februari had ik ook al een scrub meegenomen van St. Ives en deze bevalt me zo goed dat ik er nu maar gelijk twee meenam. Mijn eigen oogcrème van The Body Shop had ik dinsdagochtend opgemaakt dus ik had een nieuwe nodig en dat is deze gel geworden. Als laatste nog een doosje nailpolish removerpads van Boots zelf. Zoals je al eerder hebt kunnen lezen had ik de nail patches van Sephora op mijn nagels maar ik werd helemaal gek van de donkere kleur op mijn nagels in combinatie met het motiefje. Vandaar dus de removerpads om ’s avonds m’n nagels schoon te maken.

St. Ives Apricot Scrub Gentle voor de gevoelige huid £ 4,49 (x 2 = £ 8,98)
Boots Cucumber Eye Gel £ 1,52
Boots Moisturising Nail Polish Remover Pads £ 1,50
Woensdag in Westfield en Oxford Street heb ik meer gekocht. Eerst wederom bij Boots. Ik wilde graag weer wat Aussie producten kopen en bij Boots waren ze 2 voor £ 6. Ik nam een shampoo, conditioner, 3 minuten masker en heatprotector mee. Ook nam ik van Charles Worthington een mini leave-in spray mee die beschermt tegen UV straling.

Aussie Frizz Miracle Shampoo £ 3,67
Aussie Frizz Miracle Conditioner £ 3,67 (nu samen dus £ 6)
Aussie 3 Minute Miracle Lushious Long Deep Treatment £ 4,69
Aussie Take the Heat Leave-In Spray £ 4,69 (ook deze waren nu samen £ 6)
Charles Worthington Takeaways Sunshine Leave-In UV-Protection Spray £ 1,99
In Westfield ben ik ook bij House Of Fraser geweest. Ik wilde graag huidverzorging van Kiehl’s proberen en onder andere House Of Fraser heeft een Kiehl’s counter. Bij de counter was een onwijs behulpzame en vriendelijke man die me geholpen heeft met het uitzoeken van een setje. Van te voren had ik opgezocht dat er kleinere ‘proef’ setjes verkocht worden en die wilde ik graag proberen. Zo’n klein setje is een fijne manier om erachter te komen of de producten wat voor je zijn of niet. Eerst werd ik helemaal ondervraagd over mijn huidige huidverzorging en daarna werd mijn huid bekeken. Ook werd er door middel van een soort papiertjes het vetgehalte van mijn huid bepaalt. Een blaadje werd op m’n voorhoofd gedaan en de andere op m’n wang. De blaadjes verkleurden grijs, m’n wang amper, hooguit heel licht grijs en m’n voorhoofd werd heel erg grijs (het deed me een beetje denken aan lakmoes, de blaadjes waarmee je erachter komt of iets een zuur of een base is).  Hoe grijzer het blaadje, hoe vetter het huidgedeelte. Zoals ik al zei verkleurde het blaadje op m’n wang amper wat dus betekend dat de huid van m’n wangen droog is en het enorm verkleurde blaadje van m’n voorhoofd liet zien dat ik een normale tot vette huid heb op m’n voorhoofd. Ik heb al meerdere keren mijn huidtype laten bepalen en op de een of andere manier komt er telkens wat anders uit. Ik heb wel altijd last van een gecombineerde, gevoelige huid maar de één zegt dat m’n huid vochtarm is en de ander droog. Met school ben ik er ook wel mee bezig maar toch vind ik het lastig.
Op basis van de papiertjes en mijn verhalen heeft de man van de counter me producten aangeraden. Als reiniger werd de Ultra Facial Cleanser mij aangeraden in combinatie met de tonic uit de Ultra Facial Oil Free lijn. Van de lotion was geen kleinere verpakking meer dus ik heb uiteindelijk de Cucumber Herbal Alcohol-Free Toner meegekregen. Ook deze zou goed bij mijn huid passen. Als dagverzorging voor de zomer is me de Ultra Facial Oil Free Lotion aangeraden in combinatie met de Ultra Facial Cream voor ’s nachts. In de winter heeft m’n huid net wat meer nodig dus dan kan ik zowel in de ochtend als in de avond Ultra Facial Cream gebruiken. Deze crème zit ook in mijn setje om uit te proberen. Ik ben heel erg benieuwd hoe de producten me gaan bevallen.

Kiehl’s ‘3 Steps to Ultra Moisture’ set (Cleanser 30ml, Toner 40ml, Cream 50ml) £ 24,00
Op Oxford Street heb ik bij Primark sandaaltjes gekocht die in de sale waren. Eigenlijk waren ze £ 12,00 maar ze waren nu dus in de sale voor £ 6,00.

Donderdag heb ik nog wat dingetjes bij Harrods gekocht. Mijn wimperkruller van Shu Uemura begon het na een jaar een beetje te begeven dus ik heb een nieuwe gekocht bij de Shu Uemura counter in Harrods.

Shu Uemura Eyelashcurler £ 20,00
In Harrods zit ook een Waterstone’s. Dit is normaal een boekenwinkel en hiervan zit dus een soort counter in Harrods. Ik zag daar in een stelling een boek staan over Audrey Hepburn, How to be Lovely en aangezien ik helemaal gek ben op Audrey Hepburn moest ik deze meenemen. Toen ik ook nog even bij de tijdschriften aan het kijken was viel mijn ook op een tijdschrift met een zwart doosje erbij. Een doosje met een Ciaté lakje erin! Zover ik weet wordt Ciaté in Nederland niet verkocht, alleen via internet en hier liep ik er zo tegenaan. Je kreeg de lak bij de Marie Claire en aangezien die niet zo duur was nam ik die ook mee.

Mooie Quote uit het boek

Ciaté lakje 'My Fair Lady' (Marie Claire niet op foto)

Boek ‘How to be Lovely’ £ 9,99
Marie Claire mét Ciaté lakje £ 3,60

Dit waren mijn Londen aankoopjes. Het is niet heel erg veel maar ik ben er wel heel erg blij mee. En ik vind het ook wel prettig dat ik nu nog wat geld van m’n vakantie over heb voor andere dingen (Noosa!). Van het Kiehl’s setje en van het Ciaté lakje horen jullie binnenkort meer. Als je over andere producten nog iets wilt weten, let me know! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten