Pagina's

donderdag 1 september 2011

Londen dag 3: Harrods & Going Home..


Harrods
Ook vandaag gaat om kwart voor zeven de wekker maar weer ben ik eerder wakker. Kwart over zes deze keer. Weer ga ik me lekker rustig aan opmaken in de badkamer en me klaarmaken voor de dag. Er is goed weer voorspeld dus ik ga lekker zomers gekleed in een tuniekje, tregging en mijn nieuwe sandaaltjes. Deze keer zitten we wat later aan het ontbijt, om acht uur. Lekker relaxt wat eten en ondertussen mensen kijken. Het is onwijs druk op de vroege morgen. Na het ontbijt gaan we onze kamer alvast een beetje aan kant maken en wordt het tijd om onze koffers weer in te pakken. Als de kamer opgeruimd is en de koffers zo goed als ingepakt zijn, pakken we onze tas en gaan we naar buiten. De laatste dag willen we graag nog even uitgebreid naar Harrods toe. De eerste dag zijn we ook al geweest maar toen was het meer even snel wat dingetjes kijken maar Harrods is zo groot dat je nooit alles even snel kan zien. De winkels gaan pas om tien uur open dus eerst gaan we nog even wat wandelen in de omgeving van het hotel. Ik vind de wijken zo ontzettend leuk. Al die leuke huizen en straatjes, heel anders dan in Nederland.
Cromwell Road
Rond kwart over negen gaan we richting Brompton Road en daar halen we wat te drinken bij Mark & Spencers. Ook nog even een souvenirswinkeltje in voor souvenirs en als we weer buiten komen is het aan het regenen. En daar sta je dan in je zomerse outfit ;). Harrods gaat pas over een kwartier open dus we gaan even schuilen onder de luiken. En dat is maar goed ook want als we daar eenmaal staan begint het nog veel harder te regenen. Gelukkig gaat Harrods wat eerder open (waarschijnlijk vanwege het weer) en kunnen we lekker naar binnen toe. Eenmaal binnen is er genoeg te zien. We beginnen met de dingen die we echt nodig hebben. Ik wil graag een nieuwe wimperkruller kopen van Shu Uemura, dus op naar een van de beauty hallen waar we de counter kunnen vinden. Ook heb ik aan het thuisfront beloofd dat ik groene thee meeneem (die viel vorige keer erg in de smaak) dus brengen we ook een bezoekje aan de foodhallen. Na nog een cadeautje gekocht te hebben gaan we de rest van het warenhuis bekijken, er is zo veel te zien. Overal hangen ook bordjes met daarop aangegeven welke kant je op moet lopen voor een bepaalde hal. Op een van de bordjes staat ook Christmas World aangegeven. Eh, kerst, in augustus? En jawel, we volgen  het bordje en ineens staan we oog in oog met kerstballen, kerstsokken en nog veel meer kerstspullen. Geweldig om te zien ondanks dat het nog ruim vier maanden duurt voor het kerst is.
We komen ook nog een hal tegen met allemaal oude, originele filmposters, supergaaf! Ik ben gek op Audrey Hepburn en ook van haar hangen er posters tussen. Helaas zijn de prijzen wat minder, deze variëren van 700 pond tot nog veel duurder. Vlakbij de hal met filmposters zit een hal met daarin een Waterstone’s, een boekwinkel. Ook hier valt mijn oog direct op Audrey Hepburn, er staan verschillende boeken en ik neem er natuurlijk één mee. Verder zie ik nog de Marie Claire met een wel heel leuk nagellakje die ik niet kan laten liggen.
Nadat we zo ongeveer heel Harrods wel gezien hebben gaan we weer naar buiten, tijd om te lunchen. Een mannetje deelt flyers uit van McDonalds en voor £ 1,99 kun je een burger naar keuze met frietjes halen. Doen we! Op naar McDonalds voor de lekkerste frietjes, een Big Mac en weer zo’n lekkere Double milkshake. Vorige keer dat ik in Londen was heb ik daar voor het eerst cupcakes geproefd en eigenlijk wilde ik tijdens dit tripje ook nog wel een cupcake eten. Dus toch nog even terug naar Harrods om een mini cupcake te halen. Daarna is het tijd om terug te gaan naar het hotel om de laatste aankopen in te pakken en ons klaar te maken om terug te gaan naar Heathrow.
Teruggekomen bij het hotel eet ik eerst mijn heerlijke cupcakeje op. Deze zijn echt heerlijk! Absoluut een aanrader als je naar Londen gaat: eet een cupcake! Ze zijn zo anders dan in Nederland, niet zo zoet, de frosting is veel minder vet, eerder een beetje luchtig en de smaak is perfect.
Doosje waarin de cupcake is verpakt
De open verpakking

Mini Banana Cupcake


Na m’n heerlijke cupcake de laatste dingetjes in de koffer doen en dan kan die op slot. Nog even kijken of we niks vergeten zijn en dan trekken we voor de laatste keer de deur achter ons dicht. Beneden bij de balie uitchecken en dan op weg naar de Underground. Veertien haltes later staan we weer op Heathrow. Helaas zijn we wat te vroeg want je kan pas drie uur voordat je gaat vliegen inchecken. Om 18:35 vliegen we en het is nu pas half drie. Dat wordt dus nog een uur wachten. Eerst gaan we buiten even zitten, het zonnetje is weer lekker aan het schijnen dus dat is absoluut geen straf. Na een tijdje buiten zitten toch maar weer terug naar binnen maar daar is nergens een leeg plekje te vinden. Uiteindelijk zie ik ergens verscholen een hele zachte bank staan waar nog niemand zit. Als we er eenmaal zitten komen we erachter dat het een soort van lounge is voor de mensen die Business Class reizen. Ondanks dat we er dus eigenlijk niet mogen zitten besluiten we te blijven, gewoon lief blijven lachen en een beetje rustig kletsen. Gelukkig worden we niet weggestuurd en kunnen we even lekker zitten. Om kwart over drie besluiten we om vast richting de balies te gaan waar je je tas kunt inleveren. Mocht het druk worden om half vier dan kunnen we in ieder geval snel in de rij gaan staan. Na twee keer aangesproken te worden door medewerkers (‘kunnen we U helpen met de boarding pass uitprinten?’) worden om vijf voor half vier door een aardige medewerker toegelaten om onze tas in te checken, de boarding pass hadden we immers om half drie al uitgeprint. Nadat we onze tas hebben ingeleverd kunnen we eindelijk achter de douane. Daar kijken we wat rond en gaan we rond vijf uur weer wat eten bij Garfunkels. Lasagna deze keer. Als er op het vertrektijden bord wordt aangegeven bij welke gate we moeten zijn gaan we daar heen om te wachten op het vliegtuig. Om vijf over zes kunnen we inchecken en niet veel later zitten we weer in het vliegtuig op weg naar Nederland.
Boven Heathrow

Boven Engeland
Vluchtinformatie in het vliegtuig
Uitzicht op de Noordzee

Eerste blik van Nederland in de verte

Boven Nederland

Kijk al die bomen netjes staan ;)

Net geland op Schiphol

Wachten in het vliegtuig

De lucht is onwijs helder en ik heb een super mooi uitzicht. De geplande aankomsttijd is vijf voor negen maar om kwart over acht zijn we al geland op Schiphol. Vanwege bagageproblemen in het vliegtuig bij onze gate moeten we wat langer in het vliegtuig blijven zitten. Dit is niet van lange duur en al snel staan we weer bij de bagageband op onze koffer te wachten. Ik wordt opgehaald door mijn vader en neem afscheid van ‘vriendin’. Ik heb een superleuke citytrip naar Londen gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten