Pagina's

dinsdag 30 augustus 2011

Londen dag 1: Big Ben en Buckingham Palace


Dinsdagochtend 23 augustus, het is eindelijk zo ver: ik ga naar Londen toe! Vlak voor de zomervakantie heb ik nog samen met een vriendin drie dagen Londen geboekt en vandaag is het eindelijk zo ver. Mijn wekker loopt al vroeg af en om 07:20 sta ik bij de bushalte te wachten op m’n bus. Iets over half acht sta ik op het station en vanaf daar neem ik om 07:55 de trein naar Amsterdam Bijlmer Arena. Eenmaal daar aangekomen haal ik nog net de intercity naar Schiphol en om half negen ben ik er. Niet veel later komt ook de vriendin aan waarmee ik naar Londen ga. De tickets worden uitgeprint en de koffers worden ingecheckt, of beter gezegd: we checken ze zelf in door middel van zo’n self-service check-in apparaat en daarna zijn we klaar om door de douane te gaan. Nadat we door de douane zijn gegaan is het tijd om even rond te kijken. Eerst nog even de Grazia kopen en dan kijken wat er verder allemaal te vinden is. MAC, Swarovski, Victoria Secret, kleding, McDonalds en zo kan ik nog wel even doorgaan. Na een aantal keer heen en weer lopen is het eindelijk tijd om te gaan boarden en gaan we op weg naar onze gate, D41. Jas uit, tas af en natuurlijk gaat mijn poortje weer eens af. Na het fouilleren en de uitleg dat ik een navelpiercing heb, mogen we gaan zitten om te wachten tot we het vliegtuig in kunnen. Gelukkig duurt het niet lang en worden we opgeroepen om de tickets te laten zien en verzocht het vliegtuig in te gaan. Eindelijk weer vliegen! Ondanks het rot weer (zeg maar keiharde regen) heb ik er echt onwijs zin in.
Regenachtig uitzicht uit het vliegtuig op Schiphol
Iets over half elf, wat later dan gepland, taxiën we naar de baan en niet veel later hangen we dan eindelijk in de lucht. Al gauw begint de service, lekker een appelsapje en mini nachos, en voor je het weet sta je eigenlijk alweer aan de andere kant van de Noordzee.
Eerste blik van Engeland vanuit het vliegtuig
We zijn in Engeland! Hup uit het vliegtuig en op naar de bagageband. Zodra we de bagage hebben gaan we richting Underground om eerst meer geld op de Oystercard zetten. Daarna nemen we de Piccadilly line richting Gloucester road. Veertien haltes later stappen we uit en komen we buiten aan in de regen. Dikke domper maar vol goede moed gaan we naar het hotel toe. Daar krijgen we te horen dat we pas om twee uur kunnen inchecken. En het is pas kwart voor één. Dan eerst maar even een lekker broodje eten bij de Pret A Manger vlakbij de Underground. Lekker geluncht en na nog even wachten in het hotel kunnen we inchecken. Gauw naar boven om de kamer te bekijken, we zitten op de zeventiende verdieping, en de koffers te dumpen. We frissen ons wat op en gaan gelijk weer op pad.
Uitzicht vanaf de hotelkamer
Deze eerste dag willen we gebruiken om wat culturele plekken te bezoeken. Vanaf het hotel lopen we richting Harrods maar daar besluiten we op de terugweg heen te gaan (Harrods is ook eigenlijk geen cultuur hé). Eerst komen we langs Buckingham Palace waar we wat foto’s maken, vervolgens gaan we op weg naar de Big Ben en de Londen Eye. Na een stuk gewandeld te hebben langs St. James Park, waar we supercute eekhoorntjes spotten, zien we voor het eerst de Big Ben boven de gebouwen uitsteken. Niet veel later staan we oog in oog met de enorme toren. Super leuk om weer te zien. Vanaf de Big Ben is het nog maar een klein stukje lopen voor je de Londen Eye tegenkomt.
Buckingham Palace
Big Ben
Londen Eye
Één van de supercute eekhoorntjes bij St. James Park
Na nog wat foto’s gemaakt te hebben lopen we weer terug richting Harrods. Bij Harrods aangekomen gaan we natuurlijk naar binnen toe om rond te kijken. Aangezien we er al een lange dag op hebben zitten en we allebei behoorlijk last van onze voeten hebben besluiten we om terug te gaan richting het hotel en het avondeten van vanavond word wat makkelijks van de supermarkt. Eerst daar nog even langs en daarna naar het hotel toe.
Mijn 'diner': ananasstukjes, brownie in een potje als toetje, brood (ik dacht dat het een lekkere bol was maar het bleek dus gewoon een heel brood te zijn.. Iets teveelvan het goede, haha) en Nederlandse kaas!
Tv aan en lekker eten op bed terwijl we ook even lekker kunnen uitrusten van al het lopen. Na het eten douchen en al snel naar bed want we zijn moe van de drukke dag. Om kwart voor negen gaat het licht uit en niet veel later val ik in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten