Pagina's

zondag 14 augustus 2011

London: Here I come!



Londen. I love Londen. In November 2006 ben ik voor het eerst met school naar Londen geweest. Het was de eerste keer dat ik zonder ouders naar het buitenland ging en dus ook voor het eerst naar Engeland. Ik vond het fantastisch. We verbleven in gastgezinnen in Bexley Heath en iedere ochtend rond een uur of 8 werden we afgezet door een taxi bij de plek waar we met heel MAVO 4 verzamelden. Vanaf daar gingen we met z’n allen met de bus naar het centrum van Londen en dan kon je doen wat je wilde. Je moest natuurlijk wel een aantal opdrachten maken voor school, maar kom op je was in Londen! Iedere ochtend kregen we een nieuw kaartje voor de underground waarmee je die dag onbeperkt kon reizen. Je was vrij om te gaan en te staan waar je wilde, ik vond het heerlijk.


 
Afgelopen februari ben ik voor het eerst weer terug geweest samen met m’n vader. Weer een geweldige tijd gehad! Londen is zo’n leuke stad! Nieuwe en oude dingen gezien, weer de vrijheid van de underground met de Oyster Card. Cupcakes gegeten en heerlijk geshopt. Drie dagen zijn eigenlijk veels te kort!
En nu, in augustus, om precies te zijn in de week van 22 augustus ga ik weer drie dagen naar Londen. Eigenlijk had ik helemaal geen plannen voor de vakantie, behalve veel en hard werken zodat ik hopelijk na de vakantie een autootje kan kopen, maar samen met een vriendin heb ik toch nog een tripje Londen geboekt! Ik heb er echt onwijs veel zin in, stiekem loop ik al weken af te tellen en afgelopen week heb ik de reisdocumenten opgehaald wat het toch weer een beetje meer dichterbij laat komen.
Een planning wat we wanneer gaan doen hebben we (nog) niet, de vriendin waar ik mee ga is nog nooit in Londen geweest dus we gaan sowieso wat toeristische dingen bezoeken zoals de Big Ben, Buckingham Palace en de Londen Eye. En verder natuurlijk shoppen! (wishlist en de shoplog achteraf volgen natuurlijk nog!)
Net als in februari zijn we er drie dagen, we hebben hetzelfde arrangement geboekt als wat m’n vader en ik hadden. Over het hotel en dergelijke zal ik een andere keer nog iets schrijven want dat is zeker een dikke aanrader.
Londen februari 2011 - kleine foto impressie

In het vliegtuig naar Londen toe
Natural History Museum
Mooie etalage van Harrods
(het viel me pas op dat je nog net de A en de C van de MAC counter kunt lezen tussen het gordijn)
Heerlijke cupcakes in de etalage bij Harrods
De Inglot store in Westfield Shopping Centre
Wisseling van de wacht bij Buckingham Palace

Geen opmerkingen:

Een reactie posten