Pagina's

vrijdag 16 september 2011

Mijn favoriete blogs

In de zomervakantie van 2007, ik was zestien en m’n VMBO examens waren net voorbij, ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met beautyblogs. Via een vriendinnetje hoorde ik over Minettes en daar nam ik een kijkje. Niet veel later werd dit Girlscene en zo kwam ik op andere beautyblogs terecht.  Het begon bij één blog en op de gegeven moment werden dit er steeds meer. Door de examens had ik veel vrije tijd en bracht ik veel tijd door achter mijn laptop waardoor ik steeds meer blogs ontdekte en mijn lijst met favorieten steeds langer werd. Door de jaren heen is deze lijst wel een veranderd, sommige blogs vond ik niet zo leuk meer en ik ontdekte nieuwe blogs. Bepaalde favorieten ben ik altijd blijven volgen en die volg ik nu nog steeds. Naast beautyblogs lees ik ook nog andere blogs. Vandaag wil ik mijn favoriete blogs met jullie delen (in willekeurige volgorde).

Beautyblogs

Dit was volgens mij wel de eerste beautyblog die ik ontdekt had. Er ging een soort van wereld voor me open; al die verschillende soorten make-up en iedere dag weer artikelen over het onderwerp beauty. Ik vond het geweldig. Iedere dag kwam ik weer even terug om te kijken naar nieuwe artikelen. Ik neem nog steeds iedere dag een kijkje op Beautygloss. Ik vind Beautygloss zo leuk omdat er altijd leuke artikelen verschijnen, Mascha schrijft erg leuk en is volgens mij een hartstikke leuke meid. Ze heeft artikelen geschreven die mij inspireerde of aan het nadenken zette (ook toen zij nog voor Girls in the City schreef). Ook de ‘apartere’ artikeltjes zoals DIY, artikeltjes over etiquette, beauty hoe het vroeger was en meer van dat soort artikeltjes vind ik altijd erg leuk om te lezen. En laat ik de filmpjes natuurlijk niet vergeten, deze vind ik altijd erg leuk om te kijken. Ik heb er echt bewondering voor hoe ze iedere week (!) weer een nieuw onderwerp weet om een filmpje over te maken.


Toen ik de blog van Misslipgloss leerde kennen was het nog een web-log. Ik vond de blog toen zo leuk omdat ie er gezellig uitzag en er leuke artikelen op verschenen. De overstap op een eigen domein heeft het eigenlijk alleen nog maar leuker gemaakt. Cynthia schrijft nog steeds leuke en handige artikelen. Ook de foto’s vind ik altijd erg mooi, ze zijn super duidelijk en geven een goed beeld van hetgeen wat ze afbeelden. De artikelen zijn ontzettend wisselend, een goede balans tussen beauty en andere onderwerpen zoals films, notitieboekjes en ik houd van haar sneak peeks. Ook de vlogs waar ze pasgeleden mee begonnen is vind ik super, net alsof je met haar zit te kletsen. Verder vind ik het heel erg leuk dat ze nu ook bezig is met de Misslipgloss meetings. Ik hoop er hiervan zeker een keertje één te mogen bezoeken!


Ook Beautylab volg ik al een hele tijd. De blog van Serena vind ik zo leuk omdat ie net even anders is dan alle andere beautyblogs. Er verschijnen soms artikelen dat ik denk ‘hoe bedenkt ze het weer?’ (en dat is absoluut positief bedoelt). Neem nou de wat heb je liever artikelen. Ik ga daar echt heel serieus over na zitten denken en zitten afwegen wat ik nou liever zou hebben, om er dan vervolgens achter te komen dat je echt geen keuze wilt maken. Serena’s scheikundige en natuurkundige kennis hebben ook al gezorgd voor een aantal artikelen over de achtergrond van bepaalde dingen die ik niet wist. En bizarre beauty, de dingen die ik daaraf en toe voorbij zag komen! Allemaal aparte dingen die Beautylab juist zo leuk maken.


Beautyscene kon ik al toen het nog Lushious Beauty was. Ik kwam geloof ik als eerste op het forum terecht (het Lushious Beauty Forum) en daarna ben ik ook de blog gaan volgen. De meer informatieve artikelen vind ik altijd erg interessant en ook de andere artikelen zijn altijd leuk om te lezen. Verder vind ik de filmpjes ook erg leuk om te zien (vooral de vrijdagvlogs). Debbie heeft een hele fijne stem om naar te luisteren en ze legt alles goed uit. Het viel me ook op dat ze sinds de overgang naar Beautyscene, de filmpjes opneemt  voor een witte achtergrond. Debbie’s stem en die witte achtergrond samen maken het heel rustig wat ik erg prettig vind om naar te kijken.


Vera komt op mij over als een leuke en gezellige meid. Ze maakt mooie looks en mede door haar ben ik fellere kleuren op mijn lippen gaan dragen (oke van de rode lippenstift is het nog niet gekomen, dat is nog een beetje té voor me). Qua artikelen komen er heel veel onderwerpen voorbij wat het lekker afwisselend maakt en wat er voor zorgt dat ik iedere keer weer even een kijkje kom nemen op haar blog. De filmpjes van Vera zijn ook altijd erg leuk, ze is altijd zo lekker blij en vrolijk maar als ze iets serieus te melden heeft dan is dit ook serieus.


Ook deze blog ken ik nog van de web-log. Willemijn schrijft erg leuk en heeft altijd leuke artikelen. Sinds Martine erbij is gekomen vind ik Live Life Gorgeous nog leuker geworden, als je Willemijn en Martine samen in een filmpje ziet dan is het altijd een dolle boel J Als zij samen iets ondernemen kan ik altijd helemaal dubbel liggen om dat geklets van ze. Verder zijn de looks van beide erg mooi en vind ik ook de Outfit of the day’s altijd erg leuk. Allebei de meiden hebben een hele leuke kledingstijl.


Pinky Polish vind ik ook altijd erg leuk. Leuke artikelen, mooie foto’s en Charlotte maakt ook altijd erg leuke en duidelijke filmpjes. Haar ooglooks vind ik ook altijd erg mooi. Voor nagellakswatches moet je op haar blog zijn want er zijn er enorm veel te vinden met een uitleg en duidelijke foto’s. Wat ik ook erg leuk vind is dat Charlotte in Amsterdam woont en daar af en toe wat dingetjes over zegt, tips over winkels waar je goed beauty kan shoppen bijvoorbeeld. Aangezien ik in Amsterdam op school zit ben ik dus behoorlijk vaak in Amsterdam te vinden en zo ontdek je nog eens leuke adresjes!

Twee beautyblogs die ik nog niet zo lang volg maar die ik wel al erg leuk vind:


Beide blogs hebben een leuke lay out, mooie foto’s en leuke artikelen.

Andere blogs
Het idee om ‘later’ in de luchtvaart te gaan werken had ik al toen ik jong was en nu lijkt het me nog steeds erg leuk. Een tijdje terug was ik een beetje aan het googlen en toen kwam ik wat blogs tegen met betrekking tot luchtvaart. Drie van mijn favorieten:

Dit is de blog van Martin. Hij is steward en verteld op zijn blog over de reizen die hij maakt en ook hoe het  ‘leven op de route’ is. Super leuk om te lezen hoe het allemaal gaat op een vlucht en wat je kunt doen als je op bestemming bent.

Dit is de blog van Celina. Zij is dit jaar begonnen als stewardess en ik volg haar eigenlijk al een beetje van het begin dat ze gesolliciteerd had, alles wat daar bij komt kijken, de initial (basiscursus) en nu schrijft ze dus over de reizen die ze maakt. Leuk om te lezen hoe ze alles als ‘beginnend’ stewardess ervaart (dit hoop ik op een dag ook allemaal te mogen meemaken).


Dit is eigenlijk geen blog maar meer zoals de link al zegt een prikbord. Hierop zijn superveel berichten te vinden van steward(essen) en aankomend steward(essen) van allerlei maatschappijen en over allerlei onderwerpen. Ik vind het leuk om dit allemaal een beetje bij te houden, te lezen wat je bezig houd als stewardess zijnde of wat je nodig hebt.


Mochten jullie deze blogs nog niet kennen dan raad ik jullie zeker aan even een kijkje te nemen.
Volg jij naast beauty (of fashion) blogs, nog andere soorten blogs?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten