Pagina's

maandag 12 september 2011

Mijn Noosa Amsterdam armband

In mijn shoplog van afgelopen vrijdag hebben jullie kunnen zien dat ik eindelijk een Noosa armband heb gekocht. Vandaag ga ik jullie wat meer van mijn armband laten zien.

Het zakje waarin ik mijn armband mee kreeg
Ik heb gekozen voor een taupe kleurige armband omdat deze kleur toch wel bijna overal bij past. Zwart is zo hard, past niet overal bij en is in de zomer niet zo leuk, wit is vooral winters erg wit, m’n huid is dan ook erg wit en die lijkt dan nog witter. De taupe kleur vind ik ook gewoon erg mooi.


Van de chunks stond een hele doos vol en het was dan ook erg lastig kiezen. Nu de eerste keer wilde ik vooral neutrale kleuren om dan later nog wat aparte en fellere kleuren te kopen.
Dit zijn de chunks die ik gekocht heb:


·         De eerste chunk is Runen. Het runenschrift is het oudst bekende geschrift gebruikt door de Germaanse volkeren vanaf de 3de tot de 17de eeuw. Het symbool staat voor een nieuw begin en goed nieuws. De chunk is gemaakt van opaal.

·         De tweede chunk is Bumps. Een inspiratie op codes en geheimtaal die over de hele wereld gebruikt worden. in oorlogen, in liefdesrelaties en bij geheime diensten. De chunk is gemaakt van verzilverd messing.

·         De derde chunk is Padma. Padma is Tibetaans voor lotus. De lotus symboliseert zuiverheid  van gevoel en gedachten. De chunk is gemaakt van bot.

·         De vierde chunk is Koru. Een veel gebruikt symbool van de Maori in Nieuw Zeeland. Het symboliseert nieuw leven, groei, kracht en vrede. De chunk is gemaakt van polyresin.

Toen ik de armband en de chunks kocht was ik met mijn moeder en van haar heb ik ook nog een chunk gehad.

Deze vijfde chunk is Turkoois. De halfedelsteen turkoois is genoemd naar ‘Turkije’, omdat het daar vandaan kwam toen het mineraal voor het eerst Europa bereikte. De chunk is gemaakt van turkoois. 


Ik ben echt superblij met mijn armband en ik heb zeker nog een lijstje met andere chunks die ik graag wil hebben.

Dit kaartje kreeg ik bij de armband. Hierop kun je de andere chunks vastmaken.


Heb jij ook een Noosa armband en zo ja, welke chunks heb jij?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten